21-27 Μαρτίου 2025, Job Shadowing στο Λύκειο Marguerite Yourcenar στο Le Mans, Γαλλία

  



Από τις 21 έως τις 27 Μαρτίου 2025 δύο εκπαιδευτικοί του Γενικού Λυκείου Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Σαπών, ο Καλτσαράς Αδαμάντιος και η Αλεξιάδου Σταυρούλα, συμμετείχαν σε πρόγραμμα job shadowing στο Λύκειο Marguerite Yourcenar στο Le Mans της Γαλλίας, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και την ανταλλαγή καλών πρακτικών στη διδασκαλία. 

  Κατά τη διάρκεια της κινητικότητας οι εκπαιδευτικοί μας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μαθήματα διαφορετικών ειδικοτήτων, όπως Ιστορία-Γεωγραφία και Πολιτικές Επιστήμες, Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες και Αγγλικά. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, απέκτησαν πολύτιμες γνώσεις σχετικά με τις διδακτικές προσεγγίσεις που εφαρμόζονται στη Γαλλία και παρατήρησαν τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές συμμετέχουν ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία. Παράλληλα, είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με τους Γάλλους συναδέλφους τους για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η εκπαίδευση στις δύο χώρες, να ανταλλάξουν απόψεις σχετικά με καινοτόμες παιδαγωγικές πρακτικές και να συγκρίνουν τα εκπαιδευτικά συστήματα της Ελλάδας και της Γαλλίας. 

  Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη διδασκαλία της ενεργού πολιτειότητας και της οικολογικής συνείδησης, καθώς οι καθηγητές μας ενεπλάκησαν ενεργά σε δράσεις σχετικές με τη δημοκρατική εκπαίδευση και την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση. Συμμετείχαν σε συζητήσεις με μαθητές για θέματα πολιτικής συμμετοχής, κοινωνικής δικαιοσύνης και βιώσιμης ανάπτυξης, ενώ έλαβαν μέρος σε βιωματικά εργαστήρια όπου παρουσιάστηκαν πρακτικές εφαρμογές για την ενίσχυση της δημοκρατικής κουλτούρας και της οικολογικής υπευθυνότητας μέσα στο σχολικό περιβάλλον. 

  Σε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα εργαστήρια, οι μαθητές σε συνεργασία με έναν τοπικό καλλιτέχνη σχεδίασαν τη "βιώσιμη πόλη του μέλλοντος". Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα εξερεύνησαν καινοτόμες ιδέες για την αστική ανάπτυξη, λαμβάνοντας υπόψη περιβαλλοντικούς, κοινωνικούς και οικονομικούς παράγοντες. Η διαδικασία τους βοήθησε να κατανοήσουν τη σημασία της βιωσιμότητας και της ορθής διαχείρισης των φυσικών πόρων.


  
  Επιπλέον, στο μάθημα των Αγγλικών οι μαθητές συμμετείχαν σε διαλογικές συζητήσεις σχετικά με τρέχοντα περιβαλλοντικά ζητήματα, όπως η κλιματική αλλαγή, η μείωση των απορριμμάτων και η προστασία της βιοποικιλότητας. Οι συζητήσεις αυτές ενίσχυσαν τις γλωσσικές τους δεξιότητες, ενώ παράλληλα καλλιέργησαν την περιβαλλοντική τους ευαισθητοποίηση. 

  Στο μάθημα της Ιστορίας και των Πολιτικών Επιστημών παρατηρήσαμε πώς οι μαθητές αντιμετωπίζουν σύγχρονα κοινωνικά θέματα, όπως τα δικαιώματα της γυναίκας και άλλων κοινωνικών ομάδων που βρίσκονται στο περιθώριο, αλλά και τους προβληματισμούς τους για την άνοδο ακραίων συντηρητικών ιδεολογιών. 

  Το πρόγραμμα περιλάμβανε, επίσης, συνάντηση με τη διοίκηση του σχολείου, κατά την οποία παρουσιάστηκε η εκπαιδευτική πολιτική και οι δομές λειτουργίας του λυκείου. Οι εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν για το σύστημα αξιολόγησης των μαθητών, τις υποστηρικτικές δομές που βοηθούν τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, καθώς και τις στρατηγικές που εφαρμόζονται για την προώθηση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης. Παράλληλα, με τον διευθυντή του σχολείου συζητήθηκε η σημασία της συμμετοχής των μαθητών στη λήψη αποφάσεων και πώς αυτοί μπορούν να διαδραματίσουν ενεργό ρόλο στη σχολική κοινότητα, συμβάλλοντας στη βελτίωση του εκπαιδευτικού τους περιβάλλοντος. 

  Οι εκπαιδευτικοί μας παρατήρησαν επίσης την εργασία των μαθητών σε ομάδες, προκειμένου να διαπιστώσουν πώς εφαρμόζεται η δημοκρατία εντός της σχολικής τάξης. Επιπλέον, διαπίστωσαν ότι οι μαθητές συμμετέχουν σε σχολικά συμβούλια και συνεδριάσεις με διδάσκοντες για τη συζήτηση και την επίλυση τυχόν προβλημάτων που προκύπτουν στο σχολικό περιβάλλον. 

  Η εμπειρία αυτή υπήρξε εξαιρετικά χρήσιμη για τη διεύρυνση των εκπαιδευτικών οριζόντων των συμμετεχόντων και την ανάπτυξη διασχολικών συνεργασιών. Η ανταλλαγή ιδεών και πρακτικών συνέβαλε στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, αλλά και στη βελτίωση της εκπαιδευτικής εμπειρίας για τους μαθητές τους. Η διαπολιτισμική εμπειρία του Erasmus+ ενίσχυσε τη συνεργασία μεταξύ των σχολείων και έθεσε τις βάσεις για μελλοντικές συμπραξεις. 

  Ευχαριστούμε θερμά το προσωπικό και τη διεύθυνση του Λυκείου Marguerite Yourcenar για τη θερμή φιλοξενία, τη διάθεση συνεργασίας και την πολύτιμη ανταλλαγή εμπειριών. Το ΓΕΛ Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Σαπών συνεχίζει να ενισχύει την εξωστρέφειά του μέσω διεθνών συνεργασιών, προωθώντας τη δημοκρατική εκπαίδευση, την ενεργή πολιτειότητα και την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση. Μέσα από τέτοιες δράσεις, το σχολείο μας επιδιώκει να προετοιμάσει τους μαθητές για έναν διαρκώς μεταβαλλόμενο κόσμο, καλλιεργώντας τις αξίες της συνεργασίας, της ανεκτικότητας και της δημιουργικής σκέψης.












            
            






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Erasmus+: Δέκα μαθητές, δέκα ξεχωριστές εμπειρίες – Μια Ευρώπη χωρίς σύνορα

  Το ΓΕΛ Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Σαπών συμμετείχε τη φετινή σχολική χρονιά σε δύο μαθητικές κινητικότητες στο πλαίσιο του προγράμματος E...